Justisdepartementet legger i denne proposisjonen
fram forslag om endringar i løyvingane under diverse kapittel i
statsbudsjettet for 2011.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
400 post 1 med 8,2 mill. kroner.
Bakgrunnen for dette er eit ytterligare meirbehov
som følgje av angrepene 22. juli 2011.
Jordskifteretten har heimel til å kreve inn
sideutgifter i visse saker. Sideutgiftene skal dekke det tekniske
arbeidet i desse sakene. Utgiftene vert ført i eigne saksrekneskap,
og utgifter og inntekter skal balansere når saka er avslutta.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert løyvinga under kap. 413 post 21 foreslått auka med 2,5 mill.
kroner.
Løyvinga på posten samsvarar med tilsvarande utgifter
under kap. 413 post 21.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert løyvinga under kap. 3413 post 2 foreslått auka med 2,5 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekker godtgjering og tapt arbeidsforteneste
til meddommarar, lagrettemedlemer, vitne, rettsvitne og reiseutgifter
til desse. Løyvinga på posten dekker også utgifter til vitne som
møter eller på anna måte gir forklaring for Kommisjonen for gjenopptaking
av straffesaker samt naudsynte blodprøver og DNA-testar i arbeidet
til kommisjonen.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert løyvinga under kap. 414 post 1 foreslått auka med 10 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekker ordinære driftsutgifter
i kriminalomsorga.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 3. Inntektene er venta å verte lågare enn det
som var lagt til grunn for løyvinga i 2011.
Samla vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 430 post 1 med 3,453 mill. kroner.
Posten omfattar m.a. utgifter arbeidsdrifta
har til materiale og vanleg utskifting av mindre maskiner og utstyr.
I løyvinga inngår også arbeidspengar til dei innsette.
Samla foreslår Justisdepartementet på bakgrunn av
nye tal å auke løyvinga under post 21 med 8,79 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker refusjonar til kommunale
omsorgstiltak for personar som er sette fri frå forvaring, psykisk
utviklingshemma med sikringsdom og varetektssurrogat.
I 2011 er det venta ein auke i utgiftene under kap.
430 post 60. Aukinga skuldast høgare utbetalingar til dei kommunale
tiltaka, og at fleire av sakene har fått heilårseffekt i 2011. Justisdepartementet
foreslår derfor å auke løyvinga under kap. 430 post 60 med 6,343
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker inntekter frå sal
av arbeidsdrifta si produksjon og drifts- og vedlikehaldsoppgåver
som vert gjort på bestilling frå Statsbygg.
Inntektene under kap. 3430 post 2 er venta å verte
høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2011. Justisdepartementet
har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 430 post
21 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430 post 2. Departementet
foreslår derfor å auke løyvinga under kap. 3430 post 2 med 6,437 mill.
kroner mot ein tilsvarande auke i løyvinga under kap. 430 post 21.
Løyvinga på posten dekker m.a. leigeinntekter for
teneste- og leigebustad, refundert kost og husleige samt klientavhengige
driftstilskot til overgangsbustadane.
Inntektene under kap. 3430 post 3 er venta å verte
lågare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2011. Dette
skuldast bortfall av inntekter frå Husbanken til bustadkonsulentar ved
fleire regionar i 2011, bortfall av eingongstilskot og midlar til
prosjekt frå eksterne verksemder og lågare inntekter frå overgangsbustadane.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 3. Justisdepartementet foreslår derfor å redusere løyvinga
under kap. 3430 post 3 med 2 mill. kroner mot ein tilsvarande reduksjon
i løyvinga under kap. 430 post 1.
Løyvinga på posten dekker tilskot til deltaking
i internasjonalt fengselssamarbeid.
Tilskot til internasjonalt fengselssamarbeid
er venta å verte høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga
i 2011. Justisdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga
under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430
post 4. På denne bakgrunn vert det foreslått å auke løyvinga under
kap. 430 post 1 og kap. 3430 post 4 med 0,9 mill. kroner.
Løyvinga dekker alle ordinære driftsutgifter
ved Politidirektoratet, politidistrikta (ikkje Oslo politidistrikt),
politireserven og politiet sine særorgan (ikkje Politihøgskulen).
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
440 post 1 med 9,475 mill. kroner.
Bakgrunnen er meirarbeid pga. flaum og naturskadetakstar
og auka innsats for retur og soningsoverføring av personar uten
lovleg opphald.
Justisdepartementet har for 2011 fått fullmakt
til å bestille varer for inntil 40 mill. kroner utover den gitte
løyvinga under kap. 440 post 1. På bakgrunn av auka bemanning i
livvakttenesta og slitasje på utstyr og materiell ved denne tenesta, treng
departementet fullmakt i 2011 til at Politiets tryggingsteneste
kan foreta bestillingar av nytt materiell og utstyr for 30,4 mill.
kroner som kjem til utbetaling neste år. På denne bakgrunn vert
det foreslått å auke bestillingsfullmakta under kap. 440 post 1
med 30,4 mill. kroner i 2011, til 70,4 mill. kroner.
Tilstrekkeleg kapasitet ved Trandum er ein av føresetnadane
for at personar som ikkje oppfyller vilkåra for opphald i landet
skal returnere raskt. I tråd med Prop. 12 S (2010–2011) er det sett
i gang eit arbeid med å oppgradere sikkerheita ved Trandum, samtidig
som kapasiteten ved Trandum vert utvida ved bruk av modulbygg. Statsbygg
skal stå som eigar av modulbygga. Arbeidet er i rute, og det er
venta at ein kan ta i bruk dei nye plassane i løpet av januar 2012. Auka
kapasitet ved utlendingsinternatet vil legge til rette for at satsinga
på retur kan halde fram.
Løyvinga på posten dekker sideutgifter som politi-
og lensmannsetaten har i samband med asylsaker, medrekna utgifter
til uttransportering i asylsaker og andre utlendingssaker.
For å kunne auke talet på uttransporteringar
(av bortviste/utviste) med 100 i 2011, vert det foreslått å auke
løyvinga under kap. 440 post 21 med 2 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker sideutgifter i samband
med dei sivile gjeremåla. På bakgrunn av rekneskapstal og venta
utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post
23 med 8,5 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker inntekter frå gebyr for
pass og våpenløyve. På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post 1 med 15 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekker gebyr i samband med søknader
om statsborgarskap, familieinnvandring og løyve for arbeid, busetting
og utdanning.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3440 post 6 med
0,192 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker gebyrinntekter i samband
med den sivile rettspleia på grunnplanet – dvs. gebyr for tvangsforretning
og forliksrådshandsaming. På bakgrunn av rekneskapstal og venta
utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post
7 med 35 mill. kroner.
Posten dekker alle ordinære driftsutgifter ved Oslo
politidistrikt.
I samband med den auka innsatsen retta mot returarbeidet
i 2011, og at Oslo politidistrikt også skal auke innsatsen retta
mot det opne rusmiljøet, særleg på nedre Grünerløkka, vert det foreslått
å auke løyvinga under kap. 441 post 1 med 0,625 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker lønsutgifter og andre driftsutgifter
ved Politihøgskulen.
På bakgrunn av endra inntektsanslag under kap. 3442
post 2 og post 3, vert det samla foreslått å auke løyvinga under
kap. 442 post 1 med 9 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker inntekter frå Politihøgskulen
si kursverksemd, utleige, kantinesalg m.m. På bakgrunn av rekneskapstal
og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
3442 post 2 med 1 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker inntekter frå drifta
av Justissektorens kurs- og øvingssenter i Stavern. På bakgrunn
av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga
under kap. 3442 post 3 med 8 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker alle ordinære driftsutgifter
ved Den høgare påtalemakta og statsadvokatembeta.
Hovudforhandlingane etter terroranslaga 22. juli er
planlagt gjennomført på eit tidlegare tidspunkt enn først venta.
For å sikre ei god førebuing av saka er det derfor naudsynt å auke
arbeidsinnsatsen allereie frå november i år. Dei ekstraordinære
meirutgiftene i 2011 er anslått til 0,75 mill. kroner. På den bakgrunn
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 445 post 1 med 0,75
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker alle mannskapsrelaterte
utgifter som dagpengar, dimisjonsgodtgjering, forsørgjartillegg,
butillegg, påklednad, kost og andre stønader til sivile vernepliktige mannskap.
Det er fremma eit erstatningskrav frå eit mannskap
som tidlegare har vore inne til avtening av sivil verneplikt (1991).
Kravet er fremma etter yrkesskadeforsikringslova med tilhøyrande forskrift
om standardisert erstatning. På bakgrunn av konklusjonane til trygdemyndigheten, vil
det no kunne settas sluttstrek for erstatningssaka ved fastsetting
av ein eingongserstatning for tap i framtidig erverv. Siviltenesta
som rett vedtaksorgan har akseptert kravet på om lag 2,5 mill. kroner.
Meirutgifter på 1,5 mill. kroner dekkast innanfor budsjettet. På
den bakgrunn vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 450 post
1 med 1 mill. kroner.
Oppdragsgivarar må betale for bruk av sivile vernepliktige
mannskap. Inntektene av arbeidet vert ført under denne posten.
Prognose for dei samla inntektene under posten tilseier
at løyvinga for 2011 bør oppjusterast. Det var ved årsskiftet 2010/2011
eit særs høgt mannskapstal. Dette utløyste ei meirinntekt. Det har
i tillegg vore avsett færre betalingsfrie mannskap til VOKT-tenesta.
Normalt vil Siviltenesta i regnskapsavslutninga ha uteståande inntekter
hos oppdragsgivarar. Som følgje av forslaget om avvikling av Siviltenesta,
vil ein søke å få inn alle inntekter i 2011, slik at det ikkje skal
vere uteståande beløp hos oppdragsgivarar etter dette tidspunkt.
På denne bakgrunn vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
3450 post 1 med 2 mill. kroner.
Løyvinga skal dekke alle ordinære driftsutgifter og
investeringar for Direktoratet for samfunnstryggleik og beredskap
med underliggande driftseiningar.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
451 post 1 med 4,25 mill. kroner på grunn av angrepene 22. juli.
Løyvinga på posten dekker utgifter til salær
og reise- og kostgodtgjering til forsvararar, bistandsadvokatar,
tolkar og sakkunnige som er oppnemnd av retten i den einskilde saka
eller av Kommisjonen for gjenopptaking av straffesaker. Løyvinga
dekker også tapt arbeidsforteneste til tolkar og sakkunnige som
ikkje har krav på salær i straffesaker. Løyvinga dekker vidare visse
utgifter til Den rettsmedisinske kommisjon, som honorar/godtgjering
og reise- og kursutgifter. Løyvinga dekker dessutan salær og reise-
og opphaldsutgifter til aktor i militære straffesaker, visse utgifter
i sivile saker og utgifter i Justisdepartementet til omsetting i
rettsoppmodings- og utleveringssaker.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 466 post 1 med 40
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker utgifter til eit prosjekt
som forbereder omorganiseringa som er naudsynt for at ny verjemålslov
kan tre i kraft.
På bakgrunn av at venta forbruk i 2011 vil vere mindre
enn opphavleg lagt til grunn, vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 469 post 1 med 12,5 mill. kroner.
Løyvinga på posten skal dekke utgifter til sakkunnige
og meddommarar m.m. i saker der det er gitt fri sakføring. Grunna
ordninga si karakter er det vanskeleg å anslå utgiftene.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 1 med 1 mill.
kroner.
Løyvinga på posten skal dekke utgifter til advokat
m.m. i saker der det er gitt heil eller delvis fri sakførsel.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 70 med 15
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker utgifter til advokatar og
rettshjelparar i saker der det er gitt fritt rettsråd.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 470 post 71 med
35 mill. kroner.
Sakskostnader tilkjend staten i benefiserte
saker vert ført under denne posten.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3470 post 1 med 2
mill. kroner.
Utbetalingar som følgjer av at staten er erstatningsansvarleg
etter dei alminnelege erstatningsreglane eller har inngått forlik
utan å vedgå ansvar, vert belasta denne posten. Unnateke er utbetalingar
som følgjer av staten sitt ansvar i kontrakttilhøve og ansvar i
samband med staten si forretningsdrift.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 471 post 71 med 30
mill. kroner.
Posten er ei regelstyrt overslagsløyving og
skal gå til erstatning i saker etter valdsoffererstatningslova,
m.a. sakskostnader i samband med søknaden og klagehandsaminga.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 472 post 70 med 30
mill. kroner.