Publikasjon
DET KONGELIGE BARNE- OG FAMILIEDEPARTEMENT Ot.prp. nr. 43 (2001—2002) Om lov om endringer i lov 16. juni 1972 nr. 47 om kontroll med markedsføring og avtalevilkår (markedsføringsloven)
1 Hovedinnholdet i lovforslaget
2 Bakgrunnen for lovforslaget
3 Departementets merknader til en del hovedspørsmål
4 Økonomiske og administrative konsekvenser
5 Merknader til de enkelte bestemmelser
Vedlegg 1
Bildenummer
av 29
Last ned publikasjonen
Publikasjonen tilhører sak(er):
5. Lov om endringer i lov 16. juni 1972 nr. 47 om kontroll med markedsføring og avtalevilkår (markedsføringsloven). (Formkrav til garantier ved forbrukerkjøp; opplysningsplikt for å klargjøre forskjellen mellom garanti og reklamasjon.) (Vedlegg: Europaparlaments- og rådsdirektiv 1999/44/EF av 25. mai 1999 om visse sider ved forbrukerkjøp og tilknyttede garantier. Jf. NOU 1993: 27 Forbrukerkjøpsloven. Leder Bjørn Stordrange.)
3. Lov om endringer i lov 16. juni 1972 nr. 47 om kontroll med markedsføring og avtalevilkår (markedsføringsloven). (Formkrav til garantier ved forbrukerkjøp; opplysningsplikt for å klargjøre forskjellen mellom garanti og reklamasjon.) (Vedlegg: Europaparlaments- og rådsdirektiv 1999/44/EF av 25. mai 1999 om visse sider ved forbrukerkjøp og tilknyttede garantier. Jf. NOU 1993: 27 Forbrukerkjøpsloven. Leder Bjørn Stordrange.)
4. Lov om endringer i lov 16. juni 1972 nr. 47 om kontroll med markedsføring og avtalevilkår (markedsføringsloven). (Formkrav til garantier ved forbrukerkjøp; opplysningsplikt for å klargjøre forskjellen mellom garanti og reklamasjon.) (Vedlegg: Europaparlaments- og rådsdirektiv 1999/44/EF av 25. mai 1999 om visse sider ved forbrukerkjøp og tilknyttede garantier. Jf. NOU 1993: 27 Forbrukerkjøpsloven. Leder Bjørn Stordrange.)