Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Dokument nr. 15:540 (2019-2020) Innlevert: 12.12.2019 Sendt: 13.12.2019 Besvart: 18.12.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale
Arne Nævra (SV): Forslag til reguleringsplan for fellesprosjektet E16 og Ringeriksbanen ble oversendt KMD i sommer, men fortsatt foreligger ikke planvedtak fra regjeringa. Er det riktig som noen rykter sier at det er stasjonsløsningen i Hole som er for komplisert og dyr, eller skyldes forsinkelsene at regjeringa er i ferd med å innse at et trasévalg med sterke negative konsekvenser for sjukeheimen i Hole og et av Norges viktigste våtmarksområder, medfører uakseptabelt store menneskelige, økologiske og økonomiske konsekvenser?
Jon Georg Dale: Regjeringa gir høg prioritet til planlegginga av fellesprosjektet Ringeriksbanen/E16 Høgkastet-Hønefoss. I statsbudsjettet for 2020 er det difor føreslått 528 mill. kroner til vidare planlegging. Med dette er det samla sett brukt 1,9 mrd. kroner til planlegging av fellesprosjektet. Planprosessen for Ringeriksbanen/E16 har tatt lengre tid enn ein tidligare rekna med. Planlegginga og reguleringsplanarbeidet har avdekka risiko for økte kostnader, både for veg- og jernbanedelen av prosjektet. Denne risikoen er no til vurdering i fagetatane. Siste kostnadsanslag for fellesprosjektet er 33,9 mrd. kroner. Dette er 5,5 mrd. kroner, tilsvarende 19 pst., mer enn 28,4 mrd. kroner som framgår av gjeldande NTP.Eg er oppteken av å ta valg basert på oppdatert informasjon frå fagetatane, slik at vi sikrar ei økonomisk ramme for fagetatane som er forsvarleg, og som legg til rette for ei utbygging av prosjekta som er omtalte i NTP. Dette gjer at vi tek beslutningar på eit forsvarleg fagleg grunnlag, og ikkje basert på rykter slik representanten antyder i sitt spørsmål.