Innstillinger

Innstillinger er komiteens forslag til vedtak i Stortinget.

Komitéinnstillingene om budsjettet har nummer 2 til og med 17. De gjenfinnes nederst i listen.

Oversikt over komiteenes frister for avgivelse av innstillinger
RSS-feed med nye innstillinger til Stortinget
Hvordan lese en innstilling

Historiske dokumenter tilbake til 1814 finner du her:
Stortingsforhandlinger 1814–2001

Avgrens utvalget

Finn innstillinger etter

Utdannings- og forskningskomiteen (16)

  • Innst. 370 S (2019-2020)

    Meld. St. 14 (2019–2020)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Kompetansereformen – Lære hele livet
  • Innst. 302 L (2019-2020)

    Prop. 96 L (2019–2020) unntatt friskolelova § 3-1 og utdanningsstøtteloven

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Endringer i folkehøyskoleloven, barnehageloven og voksenopplæringsloven m.m. (samleproposisjon)
  • Innst. 274 L (2019-2020)

    Prop. 96 L (2019–2020) endringer i friskolelova § 3-1 og utdanningsstøtteloven

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Endringer i folkehøyskoleloven, barnehageloven og voksenopplæringsloven m.m. (samleproposisjon)
  • Innst. 273 L (2019-2020)

    Prop. 102 L (2019–2020)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Midlertidig lov om tilpasninger i barnehageloven, opplæringslova og friskolelova for å avhjelpe konsekvenser av utbrudd av covid-19
  • Innst. 266 S (2019-2020)

    Dokument 8:66 S (2019–2020)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Marit Arnstad, Marit Knutsdatter Strand, Sigbjørn Gjelsvik, Heidi Greni og Kjersti Toppe om at de selvforvaltende universitetene og høgskoler fortsatt skal eie egne bygg og eiendommer
  • Innst. 246 S (2019-2020)

    Dokument 8:65 S (2019–2020)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Kjersti Toppe, Marit Arnstad og Marit Knutsdatter Strand om å omgjøre nasjonale prøver i grunnskolen til utvalgsprøver
  • Innst. 188 S (2019-2020)

    Meld. St. 6 (2019–2020)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Tett på – tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO
  • Innst. 186 S (2019-2020)

    Dokument 8:39 S (2019–2020)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Martin Henriksen, Nina Sandberg, Siri Gåsemyr Staalesen, Eirik Sivertsen, Anette Trettebergstuen, Kari Henriksen, Jorodd Asphjell, Torstein Tvedt Solberg, Maria Aasen-Svensrud og Ingrid Heggø om å bevare fylkenes mulighet til selv å bestemme opptaksmodeller for videregående skole
  • Innst. 110 S (2019-2020)

    Dokument 8:170 S (2018–2019)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Audun Lysbakken, Mona Fagerås, Lars Haltbrekken og Solfrid Lerbrekk om en bærekraftig læreplan for klima og grønn omstilling
  • Innst. 105 S (2019-2020)

    Prop. 20 S (2019–2020) kap. 920, 926 og 3926 og Prop. 25 S (2019–2020) unntatt kap. 291, 292, 3291 og 3292

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Endringar i statsbudsjettet 2019 under Nærings- og fiskeridepartementet og Endringer i statsbudsjettet 2019 under Kunnskapsdepartementet
  • Innst. 76 L (2019-2020)

    Prop. 9 L (2019–2020)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Endringer i universitets- og høyskoleloven (vilkår for statstilskudd til private høyskoler)
  • Innst. 42 S (2019-2020)

    Dokument 8:178 S (2018–2019)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Audun Lysbakken og Mona Fagerås om skolestruktur og profittforbud til elevenes og studentenes beste
  • Innst. 41 S (2019-2020)

    Dokument 8:165 S (2018–2019)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Mona Fagerås og Karin Andersen om at regjeringen må legge fram konkrete forslag og en tidsplan for at alle norske skoler blir dysleksi- og dyskalkulivennlige
  • Innst. 32 S (2019-2020)

    Dokument 8:153 S (2018–2019)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentant Une Bastholm om å innføre politisk streikerett for skoleelever
  • Innst. 31 S (2019-2020)

    Dokument 8:146 S (2018–2019)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Audun Lysbakken, Mona Fagerås, Lars Haltbrekken og Kari Elisabeth Kaski om en desentralisert høyere utdanning for kvalitet, velferd og bærekraftige lokalsamfunn
  • Innst. 12 S (2019-2020)

    Prop. 1 S (2019–2020)

    Innstilling fra utdannings- og forskningskomiteen om bevilgninger på statsbudsjettet for 2020, kapitler under Kunnskapsdepartementet samt forskningskapitler under Nærings- og fiskeridepartementet og Landbruks- og matdepartementet (rammeområde 16)