Statens alminnelege lånebehov følgjer av forslaget
til statsbudsjett for 2010. Staten har ut frå forslaget i Prop.
1 S (2009–2010) eit brutto finansieringsbehov på 44 mrd. kroner
i 2010, jf. tabell 2.1 i Prop. 33 S (2009–2010).
Det blir lagt opp til at finansieringsbehovet
i 2010 i hovudsak blir dekt ved opptak av nye langsiktige lån innanlands.
Den kortsiktige opplåninga skal sikre at staten har tilstrekkeleg
likviditetsreserve slik at ein skal kunne dekke daglege betalingar.
I tråd med tidlegare praksis legg ein opp til
å jamne ut opptaka av langsiktige lån over fleire år, av omsyn til
marknaden for statspapir. Ein ber derfor om fullmakt til å ta opp
langsiktige innanlandske lån som er større enn finansieringsbehovet
i 2010. Fullmakta for opptak av nye langsiktige lån blir foreslått
sett til 50 mrd. kroner. Lån som inngår i staten si eigenbehaldning av
statspapir for marknadspleieformål er omfatta av desse fullmaktene.
Fullmakta under kortsiktige marknadslån er utforma
som ei ramme for maksimalt uteståande beløp, og ikkje som ei ramme
for nye låneopptak. Som følgje av ordninga med byte av statspapir
mot OMF, jf. pkt. 2.2.4 i proposisjonen, har uteståande volum i
statskassevekslar auka mykje gjennom 2009. Gitt auksjonskalenderen for
2009, kan maksimalt uteståande i vekslar bli om lag 310 mrd. kroner.
Ein ber derfor om at fullmakta til å ha uteståande kortsiktige marknadslån
blir sett til 350 mrd. kroner i 2010.
For andre kortsiktige lån ber ein om ei fullmakt der
det ikkje blir sett ei særskild beløpsgrense. Fullmakta for andre
kortsiktige lån omfattar alminnelege kontolån frå statsinstitusjonar
og statlege fond, og eventuelle kontolån frå institusjonar som ved
særlege høve kan bli pålagde å plassere overskotslikviditet som
kontolån til staten. Fullmakta omfattar også eventuelle plasseringar
gitt som trygd frå motpartar i rentebytteavtalar. Størstedelen av
andre kortsiktige lån er innskot frå operatørbanken for skattebetalingsordninga.
Ein ber i tillegg om at fullmakta til å inngå
rentebyteavtalar og tilsvarande derivatavtalar blir vidareførd.
Komiteen slutter seg til Regjeringens
forslag. Forslag til vedtak er ført opp under kapittel 11 Komiteens
tilråding, pkt. C.