Skriftleg spørsmål fra Marit Arnstad (Sp) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:465 (2019-2020)
Innlevert: 03.12.2019
Sendt: 03.12.2019
Svart på: 13.12.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Marit Arnstad (Sp)

Spørsmål

Marit Arnstad (Sp): Regjeringen legger opp til at offentlig eide bompengeselskaper ikke lenger skal ha utstedervirksomhet i egenregi.
Kan statsråden garantere at dette ikke vil innebære økt bompengekostnad for bilistene?

Grunngiving

Trøndelag fylkeskommune har fått beskjed fra regjeringen at fylkeskommunens bompengeselskap, Vegamot, som dekker Trøndelag og Møre og Romsdal, ikke lenger kan ha utstedervirksomhet i egenregi.
Dette vil neppe være til bilistenes fordel. Hvis brikken og innkrevingen må selges ut til andre og de nye private skal få mulighet til å ta avanse vil dette innebære at innkrevingen vil koste mer for dem som betaler.
Videre åpner endringene for at private kan ta avanse på innkreving av skatter og avgifter, noe som er prinsipielt problematisk. Samtidig åpnes det også for at det private selskapet skal kunne videreselge data som genereres ved slik virksomhet. Også dette reiser en lang rekke prinsipielle spørsmål.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Bompengereforma er ei stor reform for å gjere bompengeinnkrevjinga meir effektiv og brukarvenleg. Ein sentral del av bompengereforma er å skilja rolla som utferdar av bompengebrikke frå bompengeselskapa.
Stortinget har gjennom handsaminga av Meld. St. 25 (2014-2015) og Prop. 1 S Tillegg 2 (2015-2016) slutta seg til Regjeringas bompengereform. Komiteen støtta utskiljinga av utferdarrolla i sine merknader til behandlinga av begge desse framlegga, og viste til at rollene skal og bør skiljast og at dette er ein føresetnad for å kunne utvide bruken av betalingsbrikka til andre føremål.
Utferdarforskrifta blei gjort gjeldande frå 1. januar i år. Utferdarforskrifta fastset at dei bompengeselskapa som utferdar AutoPASS-brikker og -avtalar i dag, kan halde fram som integrerte utferdarar i ein avgrensa overgangsperiode.
Eit fåtal selskap har så langt søkt om å bli uavhengige AutoPASS-utferdarar. Desse søknadane er no til behandling i Statens vegvesen (SVV). Så langt har dei kommersielle søkjarane sikta seg inn mot å levere tenester til marknaden for tungbil. Det har dessverre så langt vore lita interesse for å tilby tenesta til lettbilmarknaden. Samferdselsdepartementet har derfor gitt tilbakemelding om at dei regionale bompengeselskapa får høve til skaffe eigne løysningar for utferdar.
SVV har også tilrådd at overgangsperioden vert forlenga. Samferdselsdepartementet har etter ei samla vurdering valt å tillegga denne tilrådinga stor vekt, og difor bedt SVV om å utarbeide høringsutkast samt utkast til ny revidert forskrift med forslag til sluttdato for å få innvilga dispensasjon for integrert utferdarverksemd.