Skriftleg spørsmål fra Kirsti Leirtrø (A) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2093 (2018-2019)
Innlevert: 15.08.2019
Sendt: 15.08.2019
Svart på: 23.08.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Kirsti Leirtrø (A)

Spørsmål

Kirsti Leirtrø (A): Statens Vegvesen har utredet 3 ulike alternativer for utbedring av Rv 3, Ny Tunna bru, men sier til Veiforum RV 3 at de ikke har midler til noen av alternativene. Den etterlengta utbedringen vil derfor ikke bli realisert. Vegforum ønsker at alternativ 4 blir valgt, da det er det beste, og mest trafikksikre tiltaket. Det har en kostnad på 160- 250 mill kr.
Vil samferdselsministeren bidra til at transportkomiteens merknader ifm behandling av nasjonal transportplan blir ivaretatt?

Grunngiving

Komiteens merknad var som følger Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Høyre, Fremskrittspartiet, Krf og venstre viser til at rv 3 sammen med E6 er to hovedveier som binder Nord- og Sør-Norge sammen og at en stor andel av tungtransporten går på rv 3. Flertallet er opptatt av å bedre både fremkommeligheten og trafikksikkerhet. Utbedring av de parsellene som er mest ulykkesutsatt skal prioriteres. Det mest ulykkesutsatte området på rv 3 mellom Elverum og Sør-Trøndelag er Lonåsen. Dette er en smal og svingete strekning som har flere alvorlige ulykker. Flertallet forventer at Statens vegvesen prioriterer utbedring av Lonåsen innenfor de midlene som er satt av til strekningsvise utbedringer på rv 3.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: I Meld. St. 33 (2016-2017) Nasjonal transportplan 2018-2029 er det lagt til grunn 500 mill. kr i statlege midlar til utbetring av delstrekningar på ei 180 km lang strekning på rv. 3 i Østerdalen. Det blir vist til at Lonåsen er eitt av fleire aktuelle punkt for utbetring, jf. side 92 og 302 i meldinga. I samband med Stortingets behandling av transportplanen uttalte eit fleirtal i transport- og kommunikasjonskomiteen at dei forventar at Statens vegvesen prioriterer utbetring av Lonåsen innanfor dei midlane som er sette av til strekningen, jf. Innst. 460 S (2017-2017), side 93-94.
Utbetring/ombygging av rv. 3 på den drygt fem kilometer lange strekninga frå Tunna bru – Tunnfoss bru, også omtalt som Lonåsen, er kostnadskrevjande. Dei økonomiske rammene føresett til programområdetiltak i Nasjonal transportplan 2018-2029 gir ikkje rom for så omfattande tiltak. Statens vegvesen har i si oppfølging av prioriteringane i Nasjonal transportplan 2018-2029 i fyrste omgang lagt opp til å skifte ut Tunna bru og gjere utbetringar på eller omlegging av tilstøytande veg. Arbeidet med reguleringsplan for dette arbeidet er starta opp med sikte på anleggsstart i 2022.
Førebelse kostnadsoverslag for dei vurderte alternativa for utskifting av Tunna bru er høgare enn det som er lagt til grunn så langt. Prioriteringa av dette prosjektet må derfor vurderast nærare når val av løysing og kostnader er meir avklart på same måte som dei samla økonomiske rammene for utbetring av rv. 3 i Østerdalen vil bli vurderte i samband med Nasjonal transportplan for perioden 2022-2033. Eg er einig med Stortingsfleirtalet at strekninga treng ei utbetring og tar med meg dette utgangspunktet i vidare vurderingar i Nasjonal Transportplan og framtidige budsjett.